Talen

Business Intelligence Blog

In 1996 zongen Fluitsma & Van Tijn het lied '15 miljoen mensen'. Oorspronkelijk bedoeld voor een reclamespot, maar uitgegroeid tot een nummer 1 hit. Nu, twintig jaar later, staat het inwonersaantal van Nederland op 17 miljoen. Dat aantal bestaat uit Nederlandse staatsburgers, buitenlandse werknemers, vluchtelingen...

Het is erg leuk om te zien dat data eigenlijk overal is. Wat je ermee kunt, is op het eerste gezicht niet altijd duidelijk. Vooral omdat het door de hoeveelheid vaak niet overzichtelijk is. De waarde van de data is daardoor laag. Tot het moment...

Hillstar Business Intelligence groeit. Naast nieuwe consultants en developers die de groei in verticale zin verder helpen, zijn er nu twee Data Scientists toegevoegd aan ons team. We stellen u voor aan onze nieuwste collega’s Ruben en Danny. Zij zorgen er met Cortana Analytics voor...

Datavisualisatie, wordt ook wel vertaald als ‘kennisvisualisatie’ of ‘wetenschappelijke visualisatie’. Bij Hillstar vinden we het van groot belang dat je kennis deelt. Dat doen we met onze software, maar ook in de vorm van seminars, webinars en rondetafelgesprekken. De eerste ronde seminars zit erop. Voor...

De kans is groot dat u een dezer dagen een ‘flesje bubbels’ bij de supermarkt of slijterij meeneemt. De fijnproever weet precies welke hij of zij moet hebben. Het gros koopt echter gewoon iets dat eruit ziet als een fles Champagne en gaat daarmee knallend...

In 2015 is er bij Hillstar veel gebeurd. We zijn in Amerika geopend en zien daar een enorme vraag. Die vraag heeft geresulteerd in een groei van één man die de kar trok, naar inmiddels zeven mensen die Hillstar Amerika op de kaart zetten....

We kennen de uitdagingen bij het verbeteren van de Supply Chain binnen een onderneming. Een van de vragen die langs zal komen is bijvoorbeeld, 'Hoe reduceer ik de afschrijving van mijn voorraad?'. Eigenlijk een hele ingewikkelde vraag. Want dit...

Vorig jaar gebeurde er iets geks tijdens Black Friday. De inkomsten daalde, terwijl de brandstofprijzen dat ook deden. Dat is heel onlogisch want gewoonlijk is het zo dat tijdens een daling van de brandstofprijzen, mensen meer gemotiveerd zijn aankopen te doen. Door de jaren heen...